Lev din egen skæbne

Jeg er ved at læse en fantastisk bog – “Eat, pray, love” af Elizabeth Gilbert. Jeg ved ikke, hvor min forestilling kom fra, men jeg troede vi var ude i en gang letbenet chick-lit (som jeg også elsker). Det er den på en måde også, men den er bare så meget mere.

Den er udviklingshistorie, rejseskildring, chick-lit af den virkelig sjove slags og fyldt med så finurlige og rammende betragtninger om, hvad det gode liv er, at jeg lige nu læser den i små doser i håb om, at den aldrig ender (heldigvis er den på 348 meget tæt- og småtskrevne sider).

I dag blev jeg ramt i maven af et afsnit i bogen, der ligger godt i forlængelse af mine to forrige indlæg. Gilbert citerer en gammel indisk yogi-tekst: “It is better to live your own destiny imperfectly than to live an imitation of somebody else’s life with perfection”. Jeg kunne ikke være mere enig, og det giver mig stor ro og trøst, at tænke på, at jeg bare skal leve mit eget liv på min egen klodsede og ufuldkomne måde. Uden sammenligning med andre.

One thought on “Lev din egen skæbne

Skriv et svar

