Roman om at elske en misbruger

Hvis du kunne genkende noget i mit indlæg om at være gift eller kæreste med en alkoholiker vil jeg anbefale dig at læse Katerina Janouchs bog “Mit liv med en alkoholiker”. (Katerina blogger også her – men det handler vist ikke så meget om alkolholisme og det at være pårørende).

“Mit liv med en alkoholiker” er en selvbiografisk roman om Katerinas ægteskab med en alkoholiker og narkoman. Den beskriver på fineste og ærligste vis, hvordan kontakten med virkeligheden, selvrespekten og grænserne skrider, når du bliver i et forhold med en misbruger. Hvordan man gradvist mister sig selv og bliver viklet længere og længere ind i misbrugerens verdensbillede, som reelt ikke har noget med virkeligheden at gøre.

Bogen er læseværdig, fordi Katerina er så hudløst ærlig og tør udstille sig selv på allermodigste vis. Hvis du lever sammen med en misbruger er jeg sikker på, at du vil finde trøst i genkendelsen og inspiration til at handle.

2 thoughts on “Roman om at elske en misbruger

  1. Hej min ven
    Jeg kender én, der også har skrevet en bog om det at være medafhængig. En fin lille bog af Anne Lillmoes: “vores år – en medafhængigs dagbog”. Er anbefalelsesværdig🙂
    kh Charlotte

Skriv et svar

