At mærke mine grænser

Kender du det at kunne blive presset helt ud til kanten af dine børn? Dér, hvor du ved, at du vil skrige, hvis du skal smøre én mad mere, skal forholde dig til én konflikt mere mellem veninderne i gården, eller hvis der er nogen, der ikke kan sove? Jeg gør!

Gennem mine mange, mange timers terapi og min uddannelse til terapeut ved jeg, at det handler om at mærke, sætte og holde mine egne grænser i tide. At bevare mig selv samtidig med at jeg er nærværende og tilstede i forhold til mine børn. At finde momenterne med ro og pauser, hvor jeg kan vende mig indad og få kontakt til mig selv og min egen energi. For ikke at blive ædt op og først opdage, at det er dét, der er sket, når hætten ryger af.

Lettere sagt end gjort… Og det er noget jeg løbende arbejder med i min egen terapi, fordi det at sætte og holde mine grænser altid vil være et tema i mit liv – i mere og mere afmattet form efterhånden som jeg bliver ved med at arbejde med det.

Skriv et svar

