Om at skære ind til benet

Vel hjemvendt fra seks dages ferie uden fjernsyn, bøger og computer (gisp!) prøver jeg nu at holde fast i den følelse, det har givet mig indeni – en følelse af enkelhed.

Jeg tog bevidst ingen form for underholdning med til mig selv, og bare lidt til børnene, for at se, hvad der så skete…

Og der skete jo det, at jeg ikke behøvede eller savnede tingene. Tværtimod mærkede jeg en befrielse i ikke at forholde mig til mails, nyhedsbreve, facebook, blogs (ironisk, I know), nyheder – alt det, jeg på mystisk vis får fyldt mit liv op med. Ting, som på en måde tager fokus væk fra det egentlige: relationen til mig selv, min mand og mine børn.

Så nu skal jeg være meget bevidst og ikke bare fortsætte i samme spor, som inden jeg tog afsted. Nu skal jeg skære alt det væk, som jeg ikke har savnet. For på den måde får jeg helt konkret mere tid, og jeg får mere rum i mit hoved og i min sjæl til at kunne være tilstede i mit liv.

2 thoughts on “Om at skære ind til benet

  1. Har selv været på vandring i 3 dage med kun det absolut nødvendige. Masser af tid til at gå i ro med sig selv og fordybe sig eller tømme hovedet for tanker. Det sætter hverdagen i perspektiv, og også jeg kommer hjem med lyst til enkelthed, langsomhed og nærvær. Men hvordan holder vi fast i denne følelse? (Har forresten savnet dine blog indlæg – har været forbi flere gange)

  2. Ja, hvordan søren holder man fast i det? Jeg går også og tumler med det nu, og kan allerede mærke, at det er ved at smutte. Men jeg tror det handler om at være meget bevidst. Det kræver vilje og bevidsthed – og vilje til at udholde et vist ubehag – at ændre vaner. Og så er det vigtigt virkelig at prøve at mærke efter og være tro mod sig selv. Det er jo forskelligt, hvor meget input og ting og sager, vi kan rumme i vores liv uden at miste os selv. Jeg kan fx ikke håndtere ret meget, før jeg bliver meget stresset, forvirret og træt, og så er det vigtigt, at jeg ikke sammenligner mig med andre, som godt kan håndtere det.
    Det kræver vist sit eget indlæg, det her….
    Dejligt at være savnet😉
    KH

Skriv et svar

