Særligt sensitiv og multitasking

Man siger jo tit, at kvinder er gode til at multi-taske, og det er jeg da også. Eller rettere jeg kan multitaske, og kommer ofte helt automatisk til det, men det er bestemt ikke godt for mig.

Grunden til at det ikke er godt for mig er, at jeg med mit sensitive sind meget nemt bliver oversvømmet af alle indtrykkene – og så mister jeg kontakten med mig selv og mine grænser. Og når jeg på den måde forlader mig selv, bliver det umuligt at være i en ægte kontakt med andre, fx mine børn.

Så når jeg synes, at jeg skal checke mails, se nyheder, sætte en vask over, lave en kop te og snakke med mine børn på samme tid, så bliver jeg simpelthen nødt til at stoppe mig selv. Jeg bliver nødt til at erkende, at mit sind ikke kan tåle det, hvis jeg vil bevare kontakten med mig selv og dermed muligheden for at jeg kan være i en ægte kontakt med andre.

Jeg tror ikke multitasking er godt for nogen, men hvis du som jeg er særligt sensitiv, skal du måske give det en ekstra opmærksomhed, hvad det egentlig gør ved dig, og din evne til at være tilstede.

3 thoughts on “Særligt sensitiv og multitasking

Skriv et svar

